Alamin ang mga kasagutan sa madalas na tanong tungkol sa presyo ng produkto/serbisyo sa aming website. Tuklasin ang mga template na tugon para sa social media inquiries at mga rekomendasyon sa pag-handle ng mga tanong sa presyo, kabilang ang diskwento at lokal na salapi.
Ang mga negosyo na aktibo sa social media ay nakakatanggap ng iba’t ibang mga tanong sa mga direktang mensahe. Habang kailangan mong masagot ang lahat ng mga mensahe, may ilang mensahe na mas mahalaga kaysa sa iba dahil direkta itong nakakaapekto sa benta. Kung ang mga mensahe na ito ay hindi pinansin, maaari iyong magdulot na pagtigil ng mga kustomer sa paggamit ng produkto.
Isa sa tipo ng mensahe ay mga tanong tungkol sa mga presyo. Bakit? Dahil para sa karamihan ng mga kustomer, ang presyo ay isang malaking dahilan sa pagbili ng mga produkto.
Kapag naghahanap ng mga produkto o mga serbisyo, ang mga mamimili ay nagsusuri ng ilang mga katangian tulad ng kalidad ng produkto, brand, pinagmulan, at presyo. Ilan sa mga dahilan na ito ay may mas malaking impluwensiya sa pagdedesisyon sa pagbili.
Halimbawa, may ilang konsumer na mas inaalala ang kalidad ng produkto kaysa sa iba, samantalang ang iba ay mas gusto ang mas malaking tipid sa pera. Kung ang isang kustomer ay nagmensahe sa iyo tungkol sa presyo ng isang partikular na bahay, sigurad na ang impormasyon ay makakaapekto sa kanilang desisyon sa pagbili.
Depende sa ugali ng bawat isang potensyal na kustomer, halaga ng isang produkto ay kumakatawan sa interes na maaaring dahilan ng pagbili o pag-iwas sa pagbili.
Upang matulungan ka na maunwaan pa ang dahilan na ito, aming itatampok ang pangunahing elemento ng impluwensya:
Maaaring alam mo kung gaano kasensitibo sa presyo ang iyong mga kliyente. Gayumpaman, tulad ng nabanggit, kung ang isang kustomer ay nagtanong tungkol sa presyo ng isang paritikular na produkto o serbisyo ay dapat siguraduhin na ibigay ang tamang sagot sa pinakamadaling panahon. Naghanda kami ng ilang template na makakatulong sa iyo.
Thank you for messaging us. We are happy that you are interested in our [product/service].
Its current price is [price].
You can find more information about the [product/service] on our website. Just click this link [link], and it will redirect you to a dedicated landing page with the [product/service] description, price, and shipping information.
Happy shopping!
Best,
the [company] social media team
P.S. If you are interested in an installment plan, please follow this link [link]
My name is [rep’s name], and I’m happy to answer all your questions.
First, I want to inform you that the [product/service] you are interested in costs [price]. Here’s a dedicated [product/service] page [link], where you can learn more about it and place an order.
What’s more, we have a special offer for online buyers – if you purchase [product/service] by the end of [today/weekend/week], you will get a 20% discount off your next purchase with us.
Just follow this link [link].
If you are interested in other products from the same category or want to compare prices, we can create a bespoke offer for you. Just let me know by answering this message.
Best,
[rep’s name] from the [company] customer service team
Thank you for your interest in [product/service].
You are lucky, because [yesterday/two days ago/last week] marked the start of our annual discount season, and the [product/service] is now available at a lower price of [price].
Follow this link to learn more about it and place your order.
Best,
[rep’s name]
Thanks for reaching out, [name].
It’s great that you are asking about the price of [product/service] because our seasonal sale starts [tomorrow/in two weeks/early next week].
Now [product/service] costs [price], but it’s likely that its price will drop considerably as we’re planning to offer a range of 30-70% discounts.
If you are willing to wait just a few days, you may save a few bucks. If not, you can obviously place your order today, and we’ll be happy to deliver it within the next [two/three/four] working days.
Enjoy shopping!
Best,
[rep’s name] from the [company] customer service team
Inirerekomenda namin na direktang sumagot sa tanong ng user. Mas madali ito para sa kanila, at ito ang kanilang inaasahan bago magmensahe sa iyo. Dapat ka rin magdagdag ng link sa isang produkto o serbisyo na interesante para mapaikasi ang proseso ng pagbili ng potensyal na kustomer.
Kung ang presyo ng produkto o serbisyo na tinatanong ng user ay bababa sa nalalapit na panahon, maaari mong irekomenda na maghintay sila nang kaunti at bilhin ito nang may diskwentong presyo. Gayumpaman, dapat mong itanong sa iyong superbisor kung ikaw ay pinahihintulutan na ibahagi ang ganitong impormasyon sa mga potensyal na mamimili.
Isang madalang na gawain na ipalit ang presyo ay sa salapi ng user habang nakikipag-usap sa mga direktang mensahe. Maaari kang makatulong sa user na mahanap ang impormasyon paano kalkulahin ang tinatayang presyo sa kanilang salapi o kung saan maghanap ng antas ng palitan, ngunit hindi ipinapayo na magbahagi ng nakatakdang presyo na nakapalita sa kanilang salapit dahil ang antas ng palita ay madalas na nagbabago.
Ready to try our social media reply templates?
Start using them today along with our social media customer service software. Our free trial is valid for 14-days and requires no credit card input. Try it today!
Mga price increase email template
Discover effective email templates for notifying customers about price increases without losing their loyalty on LiveAgent. Learn best practices to handle negative feedback and explore 7 customizable B2B email templates to communicate price hikes tactfully. Visit now for strategic insights and ensure your customers understand the value behind the changes.
Discover a variety of email templates at LiveAgent, designed to enhance customer engagement and satisfaction. From business campaigns to customer service responses, our templates are crafted to improve communication and efficiency. Boost your marketing efforts, onboard clients seamlessly, and maintain customer loyalty with our expertly curated templates. Visit now to transform your email strategy!
Discover the power of email marketing with our updated sales email templates! Simplify your sales and marketing efforts using ready-made messages designed for every occasion. From welcoming new customers to re-engagement, these templates will enhance your email strategy. Experience the highest ROI and conversion rates with our expertly crafted emails. Visit now to boost your marketing performance!
Discover effective email marketing templates to boost prospects, retain customers, increase sales, and enhance ROI with LiveAgent's expertly crafted templates. Get inspired by our top 10 marketing email templates and learn why email marketing is essential for your business growth. Start your free account today and elevate your marketing strategy!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Gumagamit ng cookies ang website namin. Sa pagpapatuloy mo dito, awtomatikong tatanggapin namin na may permiso kami sa pag-deploy ng cookies na nakadetalye sa aming polisiya sa privacy at cookies.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team